De jungle in.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit Looijer - WaarBenJij.nu De jungle in.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit Looijer - WaarBenJij.nu

De jungle in..

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

24 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Wat een contrasten de afgelopen dagen! We hebben er gisteravond flink van moeten bijkomen, maar het was geweldig.

Het begon dinsdag allemaal met de Thaise massages ! Van top tot teen werden al onze lichaamsdelen in elkaar geduwd en uit elkaar getrokken, door voeten, ellebogen, handen en, echt waar, soms had je ineens een hele Thai bovenop je. Nu scheelt het natuurlijk dat de mensen hier bijna niks wegen.. maar toch. Best heftig, maar ook ontzettend lekker.

Eenmaal weer ontwaakt uit onze trance, vertrokken we met de taxi (lees; half open busje met houten bank) richting de ‘Riverside’, waar de betere restaurants van Chiang Mai zitten. De knusse, typerende tentjes zijn ook erg leuk, maar stiekem merk ik dat vooral ikzelf ook erg kan genieten van een beetje luxe om me heen. Loungemuziek, een bank met zachte kussens, mooi uitzicht, heeeeeeerlijke kip sate (en eendenborst, en biefstuk, en mangopannacotta…). En dat alles met de welbekende, brede glimlach van de Thaise bediening. Als dit geen goede voorbereiding meer was op onze aanstaande trekking..

Die begon de volgende ochtend! Om half tien waren we klaar voor vertrek. Na het ophalen van nog wat mede-avonturiers, waaronder twee erg gezellig Nederlandse meiden, en een taxirit die wat langer duurde dan verwacht, kwamen we aan bij het olifantenkamp. Na een lunch van rijst, erg verassend, kon het dan eindelijk echt beginnen: Elephant Riding!
Omdat we vier olifanten hadden voor dertien man, en er maar twee personen in een stoeltje pasten, moest er iemand op de kop van de olifant gaan zitten. Drie keer raden wie dat maar wat graag wilde! Wat een onbeschrijflijk gevoel is dat. De nek van dat dier tussen je benen, je handen op z’n kop en z’n oren die tegen je enkels aan slaan. En dan die lange slurf die regelmatig naar boven komt, op zoek naar wat eetbaars. In het begin was het best eng, vooral toen het dier besloot schors van een boom te gaan trekken (ik was nu ineens heel erg blij met alle dijbeen-training van de fitness), maar het wende snel. Ook Noud en Stijn zijn nog voorop geklommen, omdat het zo ontzettend gaaf was.
Hierna begonnen we aan onze wandeltocht richting het dorp van het Lahu-bergvolk. Al na een kwartier lopen kwamen we erachter wat ‘regenwoud’ precies inhoudt. Het water stortte uit te hemel en het is niet meer droog geweest voor we aankwamen in het dorp. Hierdoor was het erg zwaar om te lopen, omdat de paadjes steeds smaller, steiler en gladder werden. Maar wat een mooie uitzichten gaf het ook! Al die verschillende bomen en planten, de watervallen, de regenbogen.. wow. Op foto en film eigenlijk niet vast te leggen.
Uiteindelijk overleefden we het avontuur tocht en kwamen we aan in het dorp. Na de avondmaaltijd, het spelen met de kinderen uit het dorp en het zingen met de gidsen rond het kampvuur, gingen we slapen. Na zo’n dag blijk je zelfs op een bamboevloer, met een heel dun matje, uitstekend te kunnen pitten.

De tweede dag was de wandeling ‘ downhill’, richting een waterval, waar we erg lekker gezwommen hebben. Na de gebruikelijke fotoshoot (we willen jullie natuurlijk allerlei moois kunnen laten zien bij thuiskomst!) liepen we verder richting het Raft Camp. Bij deze lunch een keer geen rijst, maar erg lekkere bami! Met onze buikjes vol en de instructie in onze oren geknoopt (Gerry: “ Zijn er echt krokodillen?) gingen we het water op. Eerlijk gezegd.. was het niet zo heftig als we verwacht en gehoopt hadden. De omgeving was natuurlijk weer erg mooi, maar het raften opzich was een peuleschil vergeleken met wat we gewend zijn vanuit Frankrijk. Ach, dat mocht de pret niet drukken en helaas was dit dan ook het einde van onze trekking..

Eenmaal terug in het Awana Guest House (een erg leuke verblijfplaats trouwens!), sprongen we allemaal zo snel mogelijk onder de douche. Weg met alle klei, het oerwoudwater en al die vieze luchtjes die om ons heen hingen. Omdat Noud aangaf erg zin te hebben in pizza, hebben we een Italiaan opgezocht. Stiekem best heel erg lekker, al merken we dat we veel sneller vol zitten dan thuis.

Vandaag hebben we een rustdag: Boekje lezen, zwemmen, zonnen (want bruin zijn we nog totaal niet) en… Thai Massage!
Morgen voor drie dagen richting de Gouden Driehoek. Daarna horen jullie weer wat van ons!

Groetjes, de Looijerkes