Inpakken en snel.. wegwezen! - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Marit Looijer - WaarBenJij.nu Inpakken en snel.. wegwezen! - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Marit Looijer - WaarBenJij.nu

Inpakken en snel.. wegwezen!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 Juli 2009 | Nederland, Schaijk

De laatste boodschappen worden gekocht, de eerste kledingstukken gaan de tassen in. iPods worden bijgewerkt en het huis krijgt een schoonmaakbeurt.

We hebben nu officieel vakantie!

Over vier dagen gaan we beginnen aan hopelijk één van de mooiste reizen van ons leven. Natuurlijk hebben we er enorm veel zin in, maar stiekem begint ook de stress een beetje in te slaan.
Want wat neem ik allemaal mee? Oja, 25 kg max. Nee? 15 maar?! Ohjeetje..
Vergeten we geen belangrijke dingen? Voordat we straks lek geprikt worden door een tropisch monster, uitdrogen als gevolg van de hitte of er bij de douane achter komen dat Noud z'n paspoort tóch nog op 't bureau lag.. Komt goed!

Verder zal ik even een korte uitlijning geven van onze route, zoals die ook te zien is op het kaartje onder 'profiel':
* Dinsdag om 17.20 uur vliegen we vanaf Dusseldorf richting Bangkok, waar we om 09.05 Thaise tijd aan zullen komen. We zullen die dag in de hoofdstad blijven.
* Vervolgens trekken we naar Kanchanaburi, waar we drie dagen bij River Kwai verblijven. We zullen hier ook een nacht op een drijvend hotel op het water overnachten.
* Daarna pakken we de nachttrein richting het Noorden, naar Chiang Mai. We zullen hier wat sightseeing doen, om vervolgens een dagtocht per fiets door de 'countryside' te maken. De twee dagen aansluitend hierop zullen we de jungle en de bergen in trekken, waar we ons zowel ter voet, als per olifant zullen gaan verplaatsen.
* Na een lekker rustdagje zullen we doorgaan naar de Golden Triangle; het drielandenpunt Myanmar-Thailand-Laos. In deze omgeving zullen we drie dagen blijven, alvorens we doorvliegen naar Laos.
* In Laos aangekomen gaan we in acht dagen dit mooie land bekijken, via de route Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane.
* Onze laatste dagen, na wederom een nachttreintrip, zullen we weer in Bangkok doorbrengen, waar we onder andere de stad en omgeving gaan bekijken per fiets.

Als je trefwoorden uit dit verhaaltje googled, kun je er natuurlijk meer leuks over te weten komen!

De komende weken zullen wij ook proberen jullie op de hoogte te houden van hoe het er nu écht is. Waar mogelijk een internetcafé in en bloggen maar!

Zoals ze in 't Thais zeggen:

Wai Juuhr Gan! (Tot snel!)

Groetjes, de Looijerkes