De laatste twee weken in Bobo Dioulasso! - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Marit Looijer - WaarBenJij.nu De laatste twee weken in Bobo Dioulasso! - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Marit Looijer - WaarBenJij.nu

De laatste twee weken in Bobo Dioulasso!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

02 December 2012 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

Excuses, excuses! Ik heb eventjes stiekem niet zo'n zin gehad om mijn reisdagboek bij te houden.. maar hier is hij dan toch: leesvoer voor de komende hele week!

---------------------------------------------------------------------------------------

ZONDAG 18 NOVEMBER 2012

Eindelijk gaan Ida en ik naar de markt om stoffen te kopen. De zoektocht begon ontzettend goed. We kwamen een ‘petit frère’ van Ida tegen die ons graag wilde helpen. Hij kent de markt goed en, nog veel belangrijker, veel van de marktkoopmannen zijn z’n vrienden. Wat betekent dat er mét hem veel meer van de prijs afgehaald kan worden dan zonder hem. Ik hoor hem dan ook regelmatig zeggen: “Ahhh, mon amie.. C’est ma grande soeur!”. Bij het eerste winkeltje sla ik meteen bijna alle stoffen in. Alleen voor m’n dekbed wil ik nog even verder kijken. Even? Anderhalf uur later lopen we nog steeds rond op de markt. Alle stoffen die ik vind zijn niet wat ik zoek. Het motief is mooi, maar de kleur niet. Of andersom. En veel stoffen zijn gewoon veel te schreeuwerig voor een slaapkamer in Nederland. Nog even doorzoeken en dan geef ik het op. “Dit is het allerlaatste winkeltje jongens. Ik ben er klaar mee..” en natuurlijk: daar vind ik een ontzettend mooie stof die helemaal naar m’n zin is! Geel met rood en blauw en een mooi dessin. Goede kwaliteit ook, wat tevens een hogere prijs betekent.. jammer maar helaas. Dit is wat ik wil. Om bij te komen zijn we naar de Bonne Yaourt gegaan. Voor mijn gevoel was ijs en een koekje het enige wat me er weer bovenop kon brengen. Ik was echt gebroken! Ida genoot ook zichtbaar van deze verwennerij; voor haar echt een uitzondering..

Na het avondeten ben ik naar Lean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 46195

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 16 December 2012

Ontwikkelingswerk Burkina Faso

14 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Thailand & Laos 2009

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Vakanties Europa

Landen bezocht: