Nog 11 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Marit Looijer - WaarBenJij.nu Nog 11 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Marit Looijer - WaarBenJij.nu

Nog 11 nachtjes slapen..

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 September 2012 | Nederland, Schaijk

Het is bijna zover! Het aftellen is begonnen tot mijn volgende grote avontuur.. Nog geen acht maanden thuis en alweer aan 't voorbereiden op een nieuwe periode buiten Nederland.

Het is wel een heel andere voorbereiding! Tijdens het inpakken voor Budapest zei ik regelmatig : 'Ach mam, komt goed. Ik kan daar alles kopen. Het is geen Afrika...' Tja, dat gaat nu natuurlijk niet helemaal op! Shampoos, ehbo-pakketje, zakmes.. Toen werd de koffer volgestopt met mooie jurkjes, hoge hakken en sieraden. Nu gaat vooral oude kleding, al dan niet aan mij gedoneerd, mee. Want na drie maanden zand en zweet, zal mijn kleding er vast niet meer uitzien zoals 't hoort.

Vorig jaar wist ik ook veel beter wat ik moest verwachten. Veel verhalen gehoord over exchange van vrienden, veel foto's gezien van Budapest.. Nu is 't allemaal een stuk onbekender en daarom ook spannender. Dat mag de pret echter niet drukken! Ook al vind ik 't ontzettend eng om alleen naar een land te gaan dat zoveel armer is dan Nederland, waar geen Engels maar Frans gesproken wordt en ik al m'n lieve mensen van thuis moet missen.. ik heb er ook ontzettend veel zin in. Wat een geluk dat ik dit weer mee mag gaan maken! Ik ga m'n ogen, oren, alles open zetten en zoveel mogelijk ervaringen en belevenissen mee terug naar Nederland nemen.

Via deze blog zal ik jullie, als de internetverbinding het toestaat, op de hoogte houden van wat ik allemaal zie, hoor en meemaak!

'Des bisous!', Marit xx

  • 10 September 2012 - 11:16

    Mariska:

    Hee Marit, wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Burkina Faso had gehoord maar dit kan uiteraard ook aan mijn topografische kennis liggen. Waarom dit land? En wat voor vrijwilligerswerk ga je er doen? Echt superveel plezier gewenst, het zal echt een onvergetelijke ervaring worden! Liefs Mariska

  • 12 September 2012 - 17:24

    Marit:

    Haha Mariska, dat vergeef ik je wel hoor ;) Het is een van de allerarmste landen van de wereld. Ook een van de stabielste landen van Afrika, dus opzich niet gek dat je er niet van gehoord hebt. Ik ga het culturele lesprogramma opzetten op een basis- en middelbare school! Dus dans, wat theater en creatieve vakken als tekenen en handenarbeid. Heb erg veel zin in! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 46087

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 16 December 2012

Ontwikkelingswerk Burkina Faso

14 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Thailand & Laos 2009

01 Juli 2008 - 31 Augustus 2008

Vakanties Europa

Landen bezocht: